Browsing by Author Aguiar, C.

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 25 to 44 of 52 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)TypeAccess Type
2016Implementação do direito de participação das crianças em contexto de jardim de infância: as perceções dos educadoresLopes, L.; Correia, N.; Aguiar, C.ArticleOpen Access
2021Inclusão e participação social em educação de infânciaAguiar, C.; Cadima, J.; Correia, N.; Daniel, J.; Fialho, A.; Gamelas, A,; Aguiar, A.; Ferreira, M.; Peceguina, I.; Santos, A. J.; Pimentel, J.Book ChapterOpen Access
2015Intervenção da equipa de peritos externos TEIP ISCTE-IUL: perspectiva organizacional multinível e multifator [OM2] na promoção do sucesso educativoMartins, D.; Rodrigues, R.; Camilo, C.; Raimundo, R.; Patrício, J.; Aguiar, C.; Leandro, M.; Lima, M.; Calheiros, M.Conference ObjectOpen Access
2018A intervenção precoce na infância e os contextos de educação de infânciaBoavida, T.; Aguiar, C.; McWilliam, R. A.Book ChapterOpen Access
2021Literacia emergente no jardim de InfânciaAguiar, C.; Mata, L.Book ChapterOpen Access
2022Measuring professionals’ perceptions about collaborative consultation in early childhood interventionBoavida, T.; Silva, C. S.; Aguiar, C.; McWilliam, R. A.ArticleOpen Access
2023Media literacy in early education: European policies and curricular differentiationAraújo, C. L.; Aguiar, C.; Monteiro, L.ArticleOpen Access
2023Parental perspectives on ECEC settings that foster child well-being: A comparison across nine European countriesvan Trijp, C. P. J.; Broekhuizen, M.; Moser, T.; Barata, C.; Aguiar, C.ArticleOpen Access
2020Parents' perceptions of student academic motivation during the COVID-19 lockdown: a cross-country comparisonZaccoletti, S.; Camacho, A.; Correia, N.; Aguiar, C.; Mason, L.; Alves, R. A.; Daniel, J. R.ArticleOpen Access
2014Portugal e o modelo de intervenção precoce baseada nas rotinasBoavida, T.; Aguiar, C.; McWilliam, R.Conference ObjectOpen Access
2013Práticas atuais e ideais em intervenção precoce no Alentejo: Perceções dos profissionaisAugusto, H.; Aguiar, C.; Carvalho, L.ArticleOpen Access
2023Predictors of educational aspirations of Roma mothers in Czech Republic, Greece, and PortugalObrovská, J.; Aguiar, C.; Silva, C.; Petrogiannis, K.ArticleOpen Access
2023Predictors of secondary education completion across Portuguese municipalities: Evidence from the 2009-2018 periodGarcia, D.; Simões, F.; Bettencourt, L.; Aguiar, C.; Ferreira, I. A.; Mendonça, J.; Moleiro, C.; Rocca, A.; Lendzhova, V.ArticleOpen Access
2021Predictors of shared book reading at home with preschoolers: Are there differences between Roma and non-Roma low-income families?Ferreira, I.; Silva, C.; Neves, L.; Guichard, S.; Aguiar, C.ArticleOpen Access
1-Jan-2014Preschool teachers’ ideas about practices to promote peer relations: Using Q methodology to determine viewpointsGamelas, A.; Aguiar, C.Conference ObjectOpen Access
2018Process quality in Portuguese preschool classrooms serving children at-risk of poverty and social exclusion and children with disabilitiesCadima, J.; Aguiar, C.; Barata, M. C.ArticleOpen Access
2023Process quality in toddler classrooms in four European countriesCadima, J.; Aguiar, C.; Guedes, C.; Wyslowska, O.; Salminen, J.; Slot, P.; Barata, C.; Lerkkanen, M.-K.ArticleOpen Access
2014Projeto CARE: Desafios de uma avaliação relevante e culturalmente sensível dos contextos educativos a nível europeuCadima, J.; Aguiar, C.; Barata, M.ArticleOpen Access
2021Projeto Kit@: Formação em literacia mediática para educadores de infância na EuropaAraújo, C. L.; Aguiar, C.; Monteiro, L.Conference ObjectOpen Access
2016A qualidade observada em salas de berçárioTadeu, B.; Aguiar, C.ArticleOpen Access