Showing results 1 to 20 of 24
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access Type |
2023 | Assessing the benefits of the “Intergalactic World” social emotional learning program for 8–12-year-old children in Portugal: Perspectives from teachers and caregivers | Antunes, R.; Alexandre, J.; Guedes, M.; Filipe, M. G.; Veríssimo, M. | Article | Open Access |
2021 | “Aventuras do Búzio e da Coral” – Benefícios do jogo de prevenção universal do abuso sexual para crianças em idade escolar | Alexandre, J.; Agulhas, R.; Carvalho, H.; Lopes, C. | Article | Open Access |
2022 | Benefícios de um novo programa de aprendizagem socioemocional na redução da sintomatologia psicopatológica e na promoção das competências socioemocionais globais, na perspetiva das crianças | Antunes, R.; Guedes, M.; Alexandre, J.; Veríssimo, M. | Article | Open Access |
2024 | Can community and educational interventions designed from the ground-up promote social and emotional learning? Experimental and quasi-experimental impacts of a country-wide Portuguese initiative | Barata, M. C.; Alexandre, J.; Castro, C.; Colaço, C. | Article | Open Access |
2016 | Complex inclusive categories of positive and negative valence and prototypicality claims inasymmetric intergroup relations | Alexandre, J.; Waldzus, S.; Wenzel, M. | Article | Open Access |
2023 | Contributos da avaliação técnica na tomada de decisão judicial no âmbito tutelar educativo em Portugal: Uma análise documental | Pessanha, E.; Alexandre, J.; Maia, A. | Article | Open Access |
2022 | Development and validation of a measure of quality in playgroups: Playgroups environment rating scale | Russo, V.; Barata, C.; Alexandre, J.; Leitão, C.; Sousa, B. | Article | Open Access |
2020 | The efficacy of a gambling prevention program among high-school students | Calado, F.; Alexandre, J.; Rosenfeld, L.; Pereira, R.; Griffiths, M. D. | Article | Open Access |
2022 | Estado emocional e coping em estudantes universitários no confinamento provocado pela COVID-19 | Alexandre, J.; Carvalho, H.; Fonseca, A. M.; Castro, C. | Article | Open Access |
2020 | Gambling among adolescents and emerging adults: a cross-cultural study between Portuguese and English youth | Calado, C.; Alexandre, J.; Griffiths, M. D. | Article | Open Access |
2017 | How coping styles, cognitive distortions, and attachment predict problem gambling among adolescents and young adults | Calado, F.; Alexandre, J.; Griffiths, M. D. | Article | Open Access |
2024 | How does religiosity influence gambling? A cross‑cultural study between Portuguese and English youth | Calado, F.; Vernon, M.; Nuyens, F.; Alexandre, J.; Griffiths, M. D. | Article | Open Access |
2016 | Intergroup relations and strategies of minorities | Alexandre, J.; Rosa, M.; Waldzus, S. | Book Chapter | Open Access |
2014 | Mom, Dad it’s only a game! Perceived gambling and gaming behaviors among adolescents and young adults: an exploratory study | Calado, F.; Alexandre, J.; Griffiths, M. D. | Article | Open Access |
2018 | Mulher toxicodependente e suas representações: um estudo comparativo entre Brasil e Portugal | Medeiros, K.; Maciel, S.; Alexandre, J. | Conference Object | Open Access |
2021 | Não Jogues com o teu futuro: reflexões em torno de um programa de prevenção primária ou universal para comportamentos de jogo a dinheiro, para jovens e jovens adultos | Alexandre, J.; Calado, F. | Book Chapter | Open Access |
2018 | Papel do ócio no bem-estar subjetivo das crianças | Delgado, P.; Alexandre, J.; Oliveira, J.; Carvalho, H.; Carvalho, J. M. S. | Conference Object | Open Access |
2021 | Perceções de aceitabilidade dos psicólogos sobre um novo programa de aprendizagem socioemocional | Antunes, R.; Guedes, M.; Alexandre, J.; Veríismo, M. | Article | Open Access |
2022 | Perceptions of sexual abuse in sport: A qualitative study in the Portuguese sports community | Alexandre, J.; Castro, C.; Gama, M.; Antunes, P. | Article | Open Access |
2017 | Prevalence of adolescent problem gambling: a systematic review of recent research | Calado, F.; Alexandre, J.; Griffiths, M. D. | Article | Open Access |