Showing results 1 to 20 of 65
next >
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access Type |
2021 | Ambientes virtuais e construção de cenários digitais e colaborativos de investigação | Barros, D.; Okada, A.; Goulão, M. F.; Henriques, S.; Moreira, J. | Book Chapter | Open Access |
2020 | Uma análise sobre as políticas públicas e os mercados das Novas Substâncias Psicoativas (NSP) | Henriques, S.; Guerreiro, M. D.; Silva, J. P. | Book Chapter | Open Access |
2015 | Between old broadcast media and new networked media: materiality and media consumption practices | Damásio, M. J.; Henriques, S.; Silva, M. T. da; Pacheco, L.; Brites, M. J. | Article | Open Access |
2022 | Brief references about teacher training in Portugal: The importance of school associations training centers – CFAE and the collaborative experience between Brazil and Portugal in continuous training through the digital teaching on network course | Lira, L. A. R.; Moreira, J. A.; Serra, I. M. R.; Henriques, S. | Article | Open Access |
2019 | Building a framework based on european quality standards for prevention and e-learning to evaluate online training courses in prevention | Henriques, S.; Broughton, N.; Teixeira, A.; Burkhart, G.; Miovský, M. | Article | Open Access |
2021 | Ciência da prevenção e qualificação para a intervenção | Henriques, S. | Book Chapter | Open Access |
2023 | Clinical outcomes of micropulse transscleral cyclophotocoagulation: 2 years of experience in Portuguese eyes | Basto, R. C.; Almeida, J.; Roque, J. N.; Henriques, S.; Gonçalves, A. S.; Vaz, F. T.; Carvalho, H.; Prieto, I. | Article | Open Access |
2024 | Comparing NPS users in nightlife settings and online communities | Henriques, S.; Silva, J. P.; Van Hout, M. C.; Hearne, E.; Benschop, A.; Korf, D.; Bujalski, M.; Wieczorek, Ł.; Werse, B.; Felvinczi, K.; Dąbrowska, K.; Kaló, Z.; Kamphausen, G.; Nabben, T. | Article | Open Access |
2018 | O consumo de NSP em Portugal | Henriques, S.; Silva, J. P. | Conference Object | Open Access |
2018 | O consumo de NSP em Portugal | Henriques, S.; Silva, J. | Conference Object | Open Access |
2018 | O consumo de NSP em Portugal | Henriques, S.; Silva, J. P. | Conference Object | Open Access |
2014 | O desenvolvimento de uma comunidade de investigadores através de atividade de blogging = The development of a community of researchers through the activity of blogging | Henriques, S.; Oliveira, I. | Article | Open Access |
2017 | Dinâmicas de construção de um ‘mega agrupamento’ de escolas. Uma abordagem sistémica Luhmanniana | Salgueiro, S.; Henriques, S. | Article | Open Access |
2020 | Discriminative characteristics of marginalised novel psychoactive users: a transnational study | Felvinczi, K.; Benschop, A.; Urbán, R.; Van Hout, M. C.; Dąbrowska, K.; Hearne, E.; Henriques, S.; Kaló, Z.; Kamphausen, G.; Silva, J. P.; Wieczorek, L.; Werse, B.; Bujalski, M.; Demetrovics, Z.; Korf, D. | Article | Open Access |
2021 | EaD e eLearning na perspetiva da teoria das redes: uma proposta metodológica | Correia, J. D.; Henriques, S. | Article | Open Access |
2020 | Ensino remoto emergencial na educação básica brasileira e portuguesa: a perspetiva dos docentes | Dias-Trindade, S.; Correia, J. D.; Henriques, S. | Article | Open Access |
2020 | Ensino superior a distância e o desenvolvimento de competências profissionais: uma análise com base nas perceções dos diplomados | Henriques, S.; Neves, C.; Silva, A. P.; Abrantes, P.; Backstrom, B.; Falé, I.; Jacquinet, M.; Magano, O.; Ramos, M. R. | Article | Open Access |
2020 | Equidade e inclusão nas políticas de educação: perspetivas a partir dos relatórios da avaliação externa de escolas | Seabra, F.; Mouraz, A.; Abelha, M.; Henriques, S. | Article | Open Access |
2017 | Estilos de aprendizagem e permanência no ensino superior a distância: licenciatura em educação da Universidade Aberta | Barros, D.; Seabra, F.; Goulão, M. F.; Henriques, S.; Cardoso, T. | Article | Open Access |
2018 | Estratégias de estudo e envolvimento dos estudantes em contexto de ensino superior online | Goulão, M. F.; Henriques, S. | Book Chapter | Open Access |