Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/13243
acessibilidade
Title: The efficacy of 1-day soft skills training on master students’ performance
Authors: Cunha, Inês Ferreira Xavier da
Orientador: Russo, Silvia Dello
Keywords: Soft Skills
Teamwork
Conflict Management
Training Evaluation
Avaliação
Formação académica
Trabalho de equipa
Gestão de conflitos
Issue Date: 2-Dec-2016
Citation: CUNHA, Inês Ferreira Xavier da - The efficacy of 1-day soft skills training on master students’ performance [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/13243>.
Abstract: Nowadays, the student‟s academic performance is based not only on hard skills, but also on soft skills which became more and more important during the last years. Due to the frequent changes in the market, companies look for employees that give them advantage over the competition and interpersonal skills have been highly valorized. This study aims at proving the importance of soft skills trainings in the academic context and foster future implementations of it. This research analyses the efficacy of 1-day training for developing master students‟ soft skills on teamwork and conflict management skills. The efficacy of the training was analysed according to the four levels of the Kirkpatrick training evaluation model, namely reaction, learning, behaviour and results. The benefits were considered in terms of development of teamwork and conflict management skills, as well as greater students‟ performance. It was assessed through online surveys regarding these skills and students were asked to fill at different moments, during the first semester. The results show that the reaction level was considered effective and participants referred very high levels of satisfaction. The learning level was also effective considering the teamwork skills, however it did not show positive results regarding the cognitive learning of conflict management. The results did not provide conclusions that this training intervention was effective at the behaviour and results levels. Nevertheless, the research contributed as an evaluation of the training intervention and as a demonstration of the utility of the Kirkpatrick‟s training evaluation model.
Hoje em dia, o desempenho académico dos estudantes é baseado não só em hard skills, mas também em soft skills, que se tornaram cada vez mais importantes nos últimos anos. Devido às frequentes mudanças no mercado, as empresas procuram colaboradores que lhes permitam obter vantagem sobre a concorrência. Neste sentido, os soft skills têm sido altamente valorizados. Este estudo tem como objetivo provar a importância da formação em soft skills no contexto académico e fomentar a organização destas iniciativas. Esta pesquisa analisa a eficácia de uma formação de um dia, no desenvolvimento de soft skills dos estudantes de mestrado, especificamente trabalho em equipa e gestão de conflitos. A eficácia da formação foi analisada através do modelo de avaliação de formação de Kirkpatrick, observaram-se os quatro níveis: reações, aprendizagem, comportamentos e resultados. Os benefícios foram considerados em termos de desenvolvimento de competências de trabalho em equipa e gestão de conflitos, bem como o aumento do desempenho dos estudantes. Os alunos preencheram questionários online sobre as referidas competências, em diferentes momentos, durante o primeiro semestre. Os resultados mostram que o nível de reações foi considerado eficaz, assim como o nível de aprendizagem relativamente às competências de trabalho em equipa. No entanto, não foram apresentados resultados positivos relativos à aprendizagem cognitiva de gestão de conflitos. Este estudo revela que a formação não foi eficaz nos dois últimos níveis de avaliação: comportamentos e resultados. No entanto, a pesquisa contribuiu como avaliação da formação e demonstração da utilidade do modelo de avaliação de Kirkpatrick.
Description: JEL Classification System: M5 Personnel Economics M53 Training O1 Economic Development O15 Human Resources; Human Development; Income Distribution; Migration
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/13243
Thesis identifier: 201357500
Designation: Mestrado em Gestão de Recursos Humanos
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Tese Inês Cunha.pdf762.87 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.